Překyselení organismu

Jednou z příčin chronických degenerativních onemocnění je vychýlení základní, tzv. acido - bazické rovnováhy. Jinými slovy řečeno překyselení - odchýlení pH (kyselosti) krve a vnitřního prostředí od normálu (normální pH krve je 7,35 - 7,45, Ph moči může kolísat od 6 do 7).

Překyselení je bohužel velmi častým důsledkem moderního životního stylu. Hlavními příčinami jsou:

  • zejména nevhodné složení stravy s převahou kyselinotvorných potravin
  • kvasné procesy v organismu způsobené nadměrnou konzumací potravin s obsahem cukru
  • znečištěné životní prostředí, které klade zvýšené nároky na organismus - chemické látky a toxiny obsažené ve vodě, půdě, stravě a ovzduší
  • dlouhodobé užívání některých druhů léčiv
  • dlouhodobý chronický stres, který nutí organismus pracovat pod neustálým tlakem, bez možnosti regenerace a odpočinku
  • nedostatečný pitný režim ("zahuštění" kyselých odpadů v organismu)
  • nedostatek vitamínů a minerálů ve stravě

Kyseliny se v organismu přirozeně vytvářejí jako produkty jeho látkové výměny nebo je přijímáme potravou. K jejich neutralizaci je zapotřebí zásadotvorných látek, tedy především minerálních a stopových prvků a také organických "vitálních" sloučenin obsažených v ovoci a zelenině, zejména listové. Dokud je v těle těchto látek dostatek, vše je v pořádku. Pokud je ale stravou nedodáváme, organismus pro ně sáhne do zásob (do kostí a zubů pro vápník, do slinivky pro chrom, do nervového systému pro hořčík, atd.). To vede k oslabování celého organismu, protože odčerpané zásoby minerálních látek poškozují v dlouhodobém důsledku funkci jednotlivých orgánů a vedou k jejich degeneraci a posléze nemoci. Organismus také díky vyčerpané kapacitě není schopen kyselé látky odstraňovat a vylučovat a ty se pak hromadí na různých místech - v cévách, kloubech, podkoží, atd., a tak nadále snižují funkčnost orgánů a zhoršují zdravotní stav. 

Které nemoci může překyselení způsobit:

  • chronická únava Překyselení organismu - Články Světa zdraví FIT - Pardubice
  • alergie, ekzémy, astma
  • vnitřní i vnější kožní projevy mykóz a kvasinkových onemocnění
  • poruchy imunity
  • onkologická onemocnění
  • artróza, osteoporóza, degenerativní poškození kloubů, dýně, 
  • zácpa, průjem
  • gynekologické záněty a výtoky, neplodnost, poruchy potence
  • chronické bolesti hlavy, poruchy spánku, deprese
  • usazování cholesterolu v cévách a následné srdeční i mozkové příhody
  • zánětlivá onemocnění po celém organismu
  • cukrovka, metabolické poruchy, nadváha, otoky, vysoký krevní tlak
  • arterioskleróza, křečové žíly
  • kazivost zubů, padání vlasů
  • ledvinové a močové kameny
  • veškeré zánětlivé procesy v organismu

Kyselinotvorné potraviny

  • jakékoliv maso konzumované ve velkém množství (denně), masné a uzenářské výrobky, zrjména vepřové, vece
  • sacharidy jedené ve velkém množství - hlavně všechny sladkosti a cukrovinky, bílé pečivo a výrobky z bílé mouky, loupaná rýže
  • jednoduché sacharidy i v malém množství včetně marmelád, sušenek, sladkostí, zmrzlin a ostatních cukrovinek
  • nasycené tuky (živočišné tuky, ztužené rostlinné tuky, sladkosti s tukovými náplněmi, tukové pečivo, fast food)
  • ořechy (kromě mandlí) a luštěniny
  • alkohol, nikotin, sycené nápoje, vinný a běžný ocet
  • mléko a mléčné výrobky (výjimkou je čerstvý bílý jogurt a nepasterované mléko)

Pokud máte v jídelníčku dostatek potravin zásadotvorných, minerálů a ostatních živin, není zařazení rozumného množství kyselinotvorných potravin problémem

Zásadotvorné a neutrální potraviny

  • zejména listová a kořenová zelenina, brambory a všechny ostatní druhy zeleniny
  • mléčně kvašená zeleina (kysané zelí, okurky "pickles")
  • mořské řasy
  • olejnatá semena (len, sezam, slunečnice, dýně, mák), bambusové klíčky
  • ovoce (ovoce je v malé míře v žaludku lehce zásadotvorné, ale ve větším množství má díky velkému obsahu cukru okyselující efekt)

Díky velkému pokroku v medicíně se lidé dožívají vyššího věku, ovšem díky malému povědomí o zdravém životním stylu a jídelníčku mají lidé kvalitu života ve vyšším věku značně nižší, než by mohla být, a na tomto faktu má překyselení velký podíl.

Pokud tedy nechcete připustit, aby se vaše zdraví zhoršovalo jen proto, že se špatně stravujete, změňte svůj jídelníček. Nejde o nic drastického, pouze vynechání určitých potravin a jejich nahrazení jinými. Vaše tělo se vám odmění dostatkem energie a pevným zdravím do vysokého věku.