OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Martin Němec

Vážení přátelé, 

dovolte mi, abych se s vámi podělil se svým „vyštíhlovacím -  trochu hubnoucím“ příběhem.

Je mi 47 let, měřím 190 cm a před půl rokem moje váha dosáhla pro mě nepřijatelných 112 kg. Když se zpětně podívám na svoji postavu, či osobu a porovnám ji s mými předky, mám jisté dispozice k větší, robustní postavě. Roky si člověk držel váhu na stejném, tj. mezi 95 - 100 kg. Byl jsem mladší, svobodný, více pohybu a jiné zaměstnání, než mám nyní. Celkem dobře jsem se držel. Dalším problémem v mém případě je nefunkční štítná žláza, jejíž činnost se kompenzuje dodanými léky a k tomu můj „pomalý“ metabolismus. Ale to není žádná výmluva.

Současné zaměstnání mám sedavé, celkem dost stresu a velkého soustředění. K tomu všemu velká radost, naše děti. Všichni se doma sejdeme nejdříve okolo 16té hodiny. Samozřejmě, něco se musí sníst, nejlépe něco uvařit, potom se učit a je večer. Následovalo opět něco dobrého a tak to šlo stále dokola. Na jaře a v létě byl ještě čas dostat se ven a alespoň trochu se hýbat, na podzim a v zimě je to horší. S manželkou máme rádi turistiku, kolo, lyže atd., s dětmi je to horší. Ale bohužel, byly a jsou věci přednější a důležitější.

Minulý rok v létě nastal zlom. Jsem zvyklý hezky se ustrojit, připadat si slušně a hlavně dobře se cítit. Byl jsem unavený, bolely mě nohy, začínal jsem se zadýchávat, potit se a necítil jsem se vůbec dobře, trika mi nedržela v kalhotách. A když jsem se uviděl na fotkách z dovolené, byla to poslední kapka do džbánu.

V srpnu loňského roku jsme s manželkou navštívili poradnu Světa zdraví a se specialistkou na výživu probrali veškerý denní režim a jídelní návyky. Tam mi byly také změřeny hodnoty tuku, svalové hmoty a vody v těle plus jiné hodnoty nutné k nastavení jídelního režimu. V mém případě byl hlavní kámen úrazu v tom, že jsem jedl zbytečně hodně a nesnídal jsem. Díky tomu musím vstávat již ve 4 hodiny ráno, protože dojíždím hodinu za prací. Zjistil jsem, že snídaně je velice důležitá a musí být vydatná. Do jídelníčku jsme s manželkou zařadili více tvarohových produktů, jiné pečivo, více masa a ryb. A hlavně, bylo nutné si zvyknout konzumovat více zeleniny! Nastal tedy jiný režim, na který jsem si velice brzy bez nejmenších problémů zvykl. Když se na to podívám dnes, není to žádný stres, nebo něco podobného. Nikdy jsem nebyl konzument piva, ani jiného alkoholu, takže to mi teď absolutně neschází a ani nemám chuť to konzumovat. Nejdůležitější je ale denní režim a jídelníček. Omezil jsem bílé pečivo, začal snídat, dodržovat svačiny, oběd a důležité je dodržovat režim odpoledne a večer. Právě v období odpoledne a večera je dobré omezit přílohy, cukry a tuky.

Já si podle rady své poradkyně nastavil jídelníček dle svého: co mi chutná a co je pro mě vhodné. Jím rád dobré věci, které se dají v pohodě koupit v obchodech, mám stravu pestrou a dobrou. Dále se snažím s podporou mé ženy chodit, cvičit a jezdit na kole. Chce to svižný a dlouhodobější pohyb, při kterém se tuk v těle spaluje, nebo ještě lépe, mění se na svalovou hmotu.

Díky tomu všemu se mi podařilo od září 2017 do února 2018 ubrat na váze cca 5 kg, ale co je pro mě důležité, je to, že se mi podařilo obrátit poměr tuku v těle v kombinaci se svalovou hmotou. Tedy tuk se přeměňuje ve svalovou hmotu a při tom jde váha lehce dolů, nebo zůstává. Také se mi podařilo zmenšit obvod břicha. Dostal jsem se na konfekční velikost, kterou jsem měl před několika lety. To je pro mě příjemné a povzbuzující!

Cítím se lépe, jsem podstatně pohyblivější a hlavně mě těší chvála od manželky, rodiny a přátel. Jak jsem zmínil, rád se dobře najím, nejsem tedy příznivec diet a požívání různých podpůrných přípravků. Proto je můj proces pomalý, ale vyhovuje mi.  Když to šlo nahoru, musí to i dolů. Mým cílem je dostat se na váhu někde okolo 105 kg, hlavně ale odbourat ještě nějaký tuk v těle. Nikdy nebudu žádný drobek, asi nebudu mít na břiše „pekáč buchet“, ale „mazanec“ tam mít nechci!

Přátelé, přeji vám hodně zdaru ve vašem „hubnoucím“ procesu.

Výše uvedené výsledky jsou pouze příklady konkrétních klientů, kteří již absolvovali program v naší poradně. Pro každého člověka funguje program odlišně, nezaručujeme proto, že program bude mít ve Vašem případě přesně stejné výsledky.